Tierelier

F.A.Q.

- Boeken kan via het kopje 'boeken'
- Scenario's vind je ook onder een subkopje
- Totaalkosten zijn afhankelijk van het aantal deelnemers en het pakket dat je kiest. Zie extra info bij boeken
- Aantal deelnemers mag tussen de 10 en 25 personen zijn.

Vragen?

Het land van Tierelier

Speelkarakters maken

Op de pocket quest zullen geprinte charactersheets klaarliggen, maar bij een boeking sturen wij het ook per pdf mee, zodat het ook geprint kan worden om vast van te voren in te vullen. Het is ook mogelijk om een voorgeschreven personage te kiezen.

Poppetje maken

Om te spelen heb je een IC naam en beroep nodig, daarnaast kan het handig zijn om te bedenken waar je poppetje vandaan komt en wat ze graag willen doen. Bijvoorbeeld leren zwaardvechten, geld verdienen, gewoon lol maken of je verloren zuster terug vinden, het kan allemaal.


Type kiezen

Door een type te kiezen kan je iets meer specificeren wat voor poppetje je gaat spelen. Iedereen begint met 1 mana per dag/avond, 1 hitpoint en 1 skillpoint.

Slim
Je krijgt 2 extra mana. Met mana worden spreuken gedaan, elke spreuk kost 1 mana om te casten. Je bedenkt een mooie spreuk en zegt daarna het effect, bijvoorbeeld: “Bij de stralen van de zon; Strike.“

Handig
Je krijgt 2 extra skillpoints. Skillpoints kan je gebruiken om iets voor elkaar te krijgen, zoals een slot openen, een spelletje winnen of een wapenslag ontwijken. Per actie gebruik je 1 punt en dan lukt het zeker weten.

Sterk
Je krijgt 2 extra hitpoints. Als je een klap van een wapen krijgt verlies je een hitpoint, als je hitpoints op zijn, dan raak je bewusteloos. Als je tot honderd hebt geteld voordat je genezen bent, dan is je personage dood. Je mag je dan melden bij de organisator voor een nieuwe rol.

Skill kiezen

Je mag twee skills kiezen, eerste tussen een extra taal of kunnen lezen en schrijven, je mag zelf kiezen welke taal, zet deze erachter. Als je iets schrijft zet je de taal erboven. Iedereen spreekt ‘common’, wat gewoon Nederlands is. Een andere taal meld je voordat je gaat praten. Dus: “Elvish. Hoe is het?“

Als tweede mag je kiezen tussen een spreuk of een wapen, zet ook hier erachter welk wapen of welke spreuk je kan. Dit wapen of deze spreuk kan je gebruiken zonder mana of skillpoints te spenderen.

Overige informatie

Hand symbool: Open hand omhoog, betekend dat je even uit je rol stapt en je bijvoorbeeld een OC vraag kan stellen.

Spreuken: Detect magic - Mute - Deaf - Charm - Itch - Sleep - Slow - Fear - Con-fuse - Repel - Dance - Fumble - Strike - Sanctuary - Cure wound - Trip - Shatter- Disspell.

Skills: Martelen - Vals spelen - Sloten openen - Zakkenrollen - Verband aanleggen - Vallen zetten - Dodge weapon/magic. Wapens: Dolk - Zwaard - Bijl - Boog en pijlen - Staf - Werpwapen.