Tierelier

Tierelier is een makkelijke instap-larp, bedoeld voor mensen die nog nooit gelarpt hebben. Je kan inschrijven voor één van de tweejaarlijkse ingeplande events of als groep een privé event aanvragen.

We hebben enkele kant en klare scenario's klaar staan waar je uit kan kiezen of je kan een verzoek indienen voor een gepersonaliseerd scenario. 

Informatie aanvragen

Het land van Tierelier

Regering

Al duizenden jaren regeert Koning Titus met strenge, maar rechtvaardige hand. Onder zich heeft hij zegeldragers die voor hem de orde bewaren. Aangezien het koninkrijk weinig vaste inwoners heeft, kan iedereen bij een staatshuis een verzoek om een zegeldrager indienen. Er komt dan in het geheim een undercover zegeldrager, die de klacht(en) gaat onderzoeken en bewijzen gaat verzamelen. Als hij of zij genoeg heeft verzameld dan onthult ze zich door het zegel te laten zien en legt de bewijzen op tafel, vaak vindt er daarna een arrestatie plaats.

Overigens gaat er een verhaal rond over iemand die zich tot de koning der kabouters heeft uitgeroepen en een rebellie wil starten tegen Koning Titus.

 

De geboden van het land van Tierelier

  • Gij zult niet rotzooien met duistere magie
  • Gij zult niet liegen of bedriegen
  • Gij zult niet andermans bezit of leven nemen
  • Gij zult het zegel van de koning respecteren en de drager gehoorzamen
  • Gij zult het geloof en de gelovigen respecteren

Religie

In het land van Tierelier worden hoofdzakelijk de Zon en de Maan en mindere mate de Sterren aanbeden, want zij staan voor het reizen wat zo hoog wordt geacht in dit koninkrijk. Een ieder kiest waar zij zich prettig bij voelen, er is niet echt een verschil tussen de drie.

Het kwaad in Tierelier

Duizenden jaren geleden is er in het land van Tierelier een zwart kristallen meteoriet geland dat niet verplaatst kon worden. Na enkele tientallen jaren bleek dit zwarte kristal zwarte magie te lekken en een akelig effect te hebben op de negatieve eigenschappen van een persoon. Koning Titus heeft er direct een barrière omheen geplaatst, alleen waren er toen al stukken kristal geoogst voor kwade doelen of simpelweg om sieraden van te maken. Hierdoor zwerft er dus zwart kristal rond door het land. Zwart kristal inleveren bij een staatshuis levert een beloning op.



Mentaliteit

We leven in het Land van Tierelier, onder de goede koning Titus. Het land kent voorspoed, een goede economie en een vangnet voor de minder fortuinlijken. In dit koninkrijk wordt het leven gevierd, maar ook de dood, want dat is de start van een nieuwe reis. Daarom worden reizigers ook altijd van harte verwelkomd, want ook nieuwe ervaringen en verhalen worden hoog geacht.

Rassen

Dankzij de vele portalen in het land, leeft er van alles in het land van Tierelier, mensen, dwergen, elven, draken, feetjes, kabouters en wie weet wat nog meer. Niemand weet welk ras er als eerste was, maar iedereen weet dat Koning Titus de eerste persoon in Tierelier was.

 

Beschikbare evenementen

Het landgoed Oeterwaals.

Een murder mystery, optioneel met kinderquest. Ruimte voor 25 mensen, waarvan zeven vaste rollen, andere rollen vrij in te vullen.

Schatten jagen in Feeburgh

Een verzameling kleine en korte questen, ideaal voor een informele sfeer en niet teveel diepgang. Ruimte voor twintig mensen, waarvan vijf vaste rollen, andere rollen vrij in te vullen.

 

Speelkarakters maken

Poppetje maken

Om te spelen heb je een IC naam en beroep nodig, daarnaast kan het handig zijn om te bedenken waar je poppetje vandaan komt en wat ze graag willen doen. Bijvoorbeeld leren zwaardvechten, geld verdienen, gewoon lol maken of je verloren zuster terug vinden, het kan allemaal.


Type kiezen

Door een type te kiezen kan je iets meer specificeren wat voor poppetje je gaat spelen. Iedereen begint met 1 mana per dag/avond, 1 hitpoint en 1 skillpoint.

Slim
Je krijgt 2 extra mana, met mana worden spreuken gedaan, elke spreuk kost 1 mana om te casten. Je maakt een mooie spreuk zoals: “Bij de stralen van de zon Strike.“

Handig
Je krijgt 2 extra skillpoints. Skillpoints kan je gebruiken om iets voor elkaar te krijgen, zoals een slot openen, een spelletje winnen of een wapenslag ont-wijken. Per actie gebruik je 1 punt en dan lukt het zeker weten.

Sterk
Je krijgt 2 extra hitpoints. Als je een klap van een wapen krijgt verlies je een hitpoint.

Skill kiezen

Je mag twee skills kiezen, eerste tussen een extra taal of kunnen lezen en schrijven, je mag zelf kiezen welke taal, zet deze erachter. Als je iets schrijft zet je de taal erboven. Iedereen spreekt ‘common’, wat gewoon Nederlands is. Een andere taal meld je voordat je gaat praten. Dus: “Elvish. Hoe is het?“

Als tweede mag je kiezen tussen een spreuk of een wapen. Zet ook hier erachter welk wapen of welke spreuk je kan.

Overige informatie

Hand symbool: Open hand omhoog, betekend dat je even uit je rol stapt en je bijvoorbeeld een OC vraag kan stellen.

Spreuken: Detect magic - Mute - Deaf - Charm - Itch - Sleep - Slow - Fear - Con-fuse - Repel - Dance - Fumble - Strike - Sanctuary - Cure wound - Trip - Shatter- Disspell.

Skills: Martelen - Vals spelen - Sloten openen - Zakkenrollen - Verband aanleggen - Vallen zetten - Dodge weapon/magic. Wapens: Dolk - Zwaard - Bijl - Boog en pijlen - Staf - Werpwapen.